اختراع کولر گازی برای خانه

اختراع  کولر گازی برای خانه



 علیرغم پیشرفت در فناوری های خنک کننده، این سیستم ها برای خانه ها بسیار بزرگ و گران بودند. فریجیدر سال ۱۹۲۹ با استفاده از فناوری تبرید، یک خنک کننده اتاق با سیستم تقسیم جدید را به بازار معرفی کرد که به اندازه کافی برای مصارف خانگی کوچک و به شکل یک کابینت رادیویی بود.

با این حال، این سیستم سنگین، گران و پرهزینه بود و نیاز به یک واحد متراکم کنترل از راه دور جداگانه داشت. فرانک فاوست جنرال الکتریک این طراحی را بهبود بخشید و یک خنک کننده اتاق مستقل ایجاد کرد . جنرال الکتریک در نهایت ۳۲ نمونه اولیه مشابه را از سال ۱۹۳۰ تا ۱۹۳۱ تولید کرد.

تقریباً در همان زمان، توماس میدگلی، آلبرت هین و رابرت مک‌ناری از جنرال موتورز خنک‌کننده‌ های کلروفلوئوروکربن (CFC) را سنتز کردند که به اولین سیال خنک‌کننده غیرقابل اشتعال در جهان تبدیل شد و به طور قابل‌توجهی ایمنی دستگاه‌ های کولر را بهبود بخشید.

تاریخچه کولر گازی خانه بعد از H.H. Schultz و J.Q کوچکتر شدند. شرمن حق ثبت اختراع یک واحد کولر گازی را به ثبت رساند که می‌ توان آن را روی لبه پنجره قرار داد. این واحدها سال ۱۹۳۲ وارد بازار شدند، اما به دلیل قیمت بالایشان، به طور گسترده خریداری نشدند.


Comments

Popular posts from this blog

تاریخچه کولر گازی