تاریخچه کولر گازی

 




با نزدیک شدن به تابستان و همراه با افزایش دما و رطوبت غیرقابل تحمل، میلیون ها نفر از شگفتی اکتشاف و اختراع کولر گازی استفاده می کنند. 

این واحدهای تهویه مطبوع که صاحبان خانه‌ ها با سهولت چرخاندن سوئیچ فعال می‌کنند، سیستم‌ های الکترومکانیکی پیچیده‌ای هستند که محصول نهایی تقریباً یک قرن پیشرفت مهندسی در خنک‌کننده، ترمودینامیک، کنترل‌ها و بهره‌وری انرژی به شمار می روند.اولین کولر گازی مدرن سال ۱۹۰۲ توسط ویلیس هاویلند کریر، مهندس ماهری اختراع شد که شروع به آزمایش با قوانین کنترل رطوبت برای حل یک مشکل کاربرد در یک کارخانه چاپ در بروکلین، نیویورک کرد.

سال ۱۹۳۳، شرکت کولر گازی کریر آمریکا یک دستگاه تهویه مطبوع را با استفاده از یک واحد متراکم کننده تسمه ای و دمنده، کنترل های مکانیکی و کویل اواپراتور توسعه داد و این دستگاه به مدلی در بازار رو به رشد ایالات متحده برای سیستم های خنک کننده هوا تبدیل شد. در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعاتی را در رابطه با تاریخچه کولر گازی به شما توضیح دهیم.


ویلیس کریر؛ پدر کولر گازی

سیستم‌ های تهویه مطبوع یا همان کولر گازی امروزی، در حالی که بر اساس همان علم بنیادی سیستم ۱۹۳۳ کریر کار می‌ کنند، پیشرفت‌ هایی را در زمینه فشرده ‌سازی بخار، تشخیص و کنترل‌ ها، حسگرهای الکترونیکی، مواد و بهره ‌وری انرژی در خود جای داده ‌اند.

سیستم تهویه مطبوع مرکزی جدید کریر، Infinity، بسیار متفاوت از مدل های اولیه بنیانگذار است و دارای اجزای پیشرفته از جمله کمپرسور اسکرول دو مرحله ای برای عملکرد کم صداتر و کم مصرف تر است. استانداردهای بهره وری انرژی تعیین شده توسط وزارت انرژی باعث پیشرفت در سیستم های تهویه مطبوع می شود.

Comments

Popular posts from this blog

اختراع کولر گازی برای خانه